vineri, 5 decembrie 2014

Maica Tereza mea - Vienela

Trăiesc  o scenă din „Timpuri noi”, filmul în care  Chaplin, muncitorul înnebunit  de viteza impusă de o mașină de asamblare, repetă, absurd, și când mănâncă,  mișcările  de „automat”.
 Concret, deschid lădoiul meu de PC, pregătesc hârtia de scris pe ecran și aștept, nedumerit de întârziere, noul subiect de la concursul SB, terminat și, deja uitat de armata înfometaților. Și tot repet volutele condeiului, după vechile caligrafii, gata să dau drumul cuvintelor.
Ce mai, exact cum făcea genialul bagabont!

După ce o să mă decontaminez, promit să  mă întorc la locul crimei, cu ochiul detectivului. Poate iese ceva!
Să nu fiți  surprinși de rolul meu de „ soldat neinstruit sub acoperire”, printre concurenți. 
Numai „ soldat” și numai „ neinstruit”, pentru că „foștii” nu m-au voit cu pușca în mână, nefiind siguri că n-o să trag în ei.
Fără subiecte clare , pentru niște jurați clarvăzători, căpăstrez și eu, acum,  la pânza evenimentelor cu câteva întâmplări  insolite.
 Agiamiu-rău am intrat în industria unor evenimente advertoriale (zău, nu cunoșteam cuvântul!); mă aflam  exact în ipostaza tizului meu – Ion cel Prost, la panarama de la iarmaroc! Lume-e-ee, lume!




Dar ceva tot mi s-a lipit pe suflet: un gest de necrezut!
Dintre miile de interesați la panarama SB, m-am legat și eu, ca să par grozav, de proprietarul unui blog cu sexul slab; dar,  de altundeva, mi-a sărit  în cap, cu viclenie muierească, o prietenă „tare” în replică-Vienela;  și atât!
Am ieșit găurit rău, zgâriat, scuipat și ascuns sub Rarău, fugărit ca de albine ucigașe.
Prin timp, am ieșit cu frică, să cunosc adversarele, că erau ELE. Am bătut la ușa blogurilor, mi-au deschis , am citit, mi-au plăcut! Blogurile!
Mai bune la expresia liberă, artistică, mai chinuite în calapodul comercial. Dar tot „fruncea”.


Le-am citit în clar. Una- îndrăzneață-Dana: posesivă, ironică până la răutate, a intrat la bătaie cu mine, și nu fără de izbândă. Am și acu cucuie ( cu-cu-cu-e de la Almanahe!), făcute cu declarată dragoste și admirație.  Adevărată amazoană pusă pe bătaie.
A doua, VI&Nela altruistă, îngrijorată de toți nătângii lumii,  alungați de la masă; maternelă până la peste poate; este , firesc, intuitiv- reflexivă, cu toată logistica Maicii  Tereza revărsată peste necăjitul din mine.
S-a apucat să-mi facă anamneza, silabisind diagnosticul în postările  mele de la alfa- la azi; 
a dat sfoară între blogări iscusiți să mă ajute (parcă aveau pe cine!) m-a împins, indignată de niscai note proaste,  la inutile contestații.
 Mi se pare că a uneltit  și ceva răzmerițe prin „ grupul Feisbuc”. Nedumerit  și prost după catalog, am constatat o  creștere nefirească, spre explozie, a temperaturii pe blogul meu: 2- 300 sute de accesări/zi,   vorbe de încurajare ( lasă, bre, că se poate și mai…rău!).
 Răsfățat ca la sânu-mamii!.
Așă o pictez pe Vienela!
 Larg difuzată pe sute de bloguri. Adevărată șefă de școală, pe care o văd ajunsă departe, dacă nu se împiedică de întârziați ca mine și nu se încrede prea mult în prietenașii care îi ciugulesc bucatele.
Admirabil de bogată, între săracii hoinari ai eterului!

Iar mă ascund între urșii mei din Rarău. Presimt furtună! 




23 de comentarii:

  1. Ha-ha :)) Mie imi vine (încă) să adaug la sfârșitul articolelor fraza standard cu ”... scris pentru Superblog”. Dar să înțeleg din ce spui că nu ai fost la prima participare ?

    RăspundețiȘtergere
  2. Am mai incercat, dar si cu renunțare, după un conflict cu 3 sponsori: unul care mi-a umflat nota, ca să tac, pentru că l-am prins cu o hoție. Acum nu-l mai văd! Și cu doi, care... Vezi, adică, așteaptă să detaliez în curând!
    De ce „acidul ” Ha-ha?!
    Ia-mă de ex. ptr. evitarea „frazei standard”!

    RăspundețiȘtergere
  3. N-am vrut să fiu acidă, mi s-a părut foarte amuzantă introducerea. Comparația cu filmul lui Chaplin este genială :)))

    RăspundețiȘtergere
  4. A venit Moș Nicolae mai repede ! :) de la editura ALL (vezi pe site la SB)

    RăspundețiȘtergere
  5. Semn de bunăstare capitalistă: ca urmare a geniului antreprenorial al V&Nelei, am contorizat azi 30.000 de de vizite pe blog .Din care, 4002 - in lunile oct..-nov. Din acest momemt, la indemnul FMI, , rătăcit prin România, pun taxă pe vizită= 1 leu; pentru redresarea bugetului țării!

    RăspundețiȘtergere
  6. Am pis...tolu' cu-cu-cu-ie la mine! :))) Da' eu tot ce fac(cu pistolu'), fac din iubire!

    RăspundețiȘtergere
  7. Dacă ai pis-pistolul, apăi, trage, trage-ți-aș...!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ah, daca nu ti-ai fi luat inima in dinti sa imi bagi in ochi linkul, cine stie cand as fi dat peste acest articol, pentru care mult iti multumesc!
    Mie mi se intampla noapte de noapte sa visez ca scriu pe blog. De obicei articole de genul celor pe care le apreciezi tu si care mai mereu raman cu putine comentarii. :))) Ma trezesc la ore imposibile si imi caut capodopera. Nu o gasesc nicaieri, ma enervez, incerc sa imi amintesc subiectul pe care il atacasem, nu reusesc, ma bag inapoi la somn cu speranta sa visul va reveni si eu voi fi pregatita sa il prind. Nici vorba de asa ceva! :))))

    RăspundețiȘtergere
  9. Încerci să scapi, să ocolesti problema- cheie: feedback-ul. Cei care te citesc și nu-s puțini, te respecta, te invidiază ca pe un blogăr-alfa (și, firesc, mulți îți vor și chiar îți vor lua locul!).Evitarea comentariilor (nu „ comment”!) nu-i o treabă cușer și nu mai notez nici o vocabulă , la tine, până nu te văz conversând cu „veniții”! Dixit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, nu ocolesc nimic. Am incercat sa evit repetarea explicatiilor/scuzelor. Raspunsul este pe blogul meu, la ultimul articol.
      Cred ca imi prinde bine cate un dus rece de la voi, asa ca iti multumesc. Nu promit ca voi raspunde mereu la timp, dar macar stiu sigur ca vreme de cateva zile voi incerca. :))

      Ștergere
    2. Mă bucur să-ți revii.O propunere: încearcă răspunsul printr-un singur cuvânt: adânc, la obiect și cu cu halou multivalent! Și mai vorbim.Eu nu pot, că mă mănâncă limba.( Taci, nu spune... ce să fac!)

      Ștergere
  10. Nici eu nu citisem articolul asta la momentul scrierii lui, cred ca a picat pe perioada mea de odihna...si da, ai dreptate cu ce spui pe aici, Imi vine sa si rad cand imi amintesc ce te luasem la ochi pe atunci (imi propusesem sa te urmaresc sa vad daca iti bati joc de mine, asa cum am crezut in prima clipa - ca nu prea pricepeam bine treaba) si ce mi te-ai lipit de suflet mai tarziu. Fac si eu cu ocazia asta mea culpa, recunosc spasit ca nu apuc mereu sa raspund comentariilor, dar ma indrept, promit, mai ales ca tot amenint/ intentionez sa renunt la blogurile secundare si comerciale si cica voi aveam mai multa vreme de povesti. O saptamana buna! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu lua in serios tot ce scriu (nu despre tine, că tu imi ești model, la concurență cu V&Nela!). Eu dresez cuvinte, să facă tumbe, ca să prind 2-3 pribegi virtuali care să caște gura la cele scrise de mine.. E hrana mea de sărbătoare! Apropo de răspuns și de comentarii: mereu încalc o înțelepciune, care mi-i fronton de magherniță:„ Taci, dacă nu ai ceva mai bun de spus decât tăcerea!” Aceasta ar trebui să fie unica lege a Blogosferei!

      Ștergere
    2. O incalca multi, nu esti tu cel mai de seama la incalcarea asta, dar daca s-ar asculta de intelepciunea amintita, zau daca nu s-ar auzi de multe ori musca prin blogosfera. :) Sa ai o saptamana usoara!

      Ștergere
    3. ia să vezi minune! Am făcut numaratoarea plimbăreților de pe blog O constatare amuzantă:La postarea de mai sus , din decembrie, au năvălit la coadă, in ultimele zile, 56 de cititori. , cam câți locuitori are târgul, unde întoarce trenul. Așa iubire pentru contârgoveața lor.Vienela, mai rar!
      Îi astept si pe ai tăi, să-ți măsor charisma! Dacă o întreci, îți desenez rochia de mireasă, după tehnica la „Hainele împăratului”. Astept mușchi tăi!

      Ștergere
    4. Chiar bine că te-am prins: fă-mi o listă cu semnificația hieroglifelor astea frecvente, la mulți. De ex., ce vrea să zică la tine „:)))”.Și dacă la toți utilizatorii au același sens!? Notă: Simpatizanții V&NELEI au trecut de 120, pe blogul meu. Hai, cine o intrece?!

      Ștergere
  11. E aceeeasi la toti
    :) - zambet
    :)) ras serios
    :* un sarut/pupic
    :( - tristete
    :p - limba scoasa
    ;) - facut cu ochiul.

    Eu numai pe astea le stiu, dar cred ca mai sunt...pt mai multe ar trebui sa intrebi pe cineva mai tanar.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ar mai fi :O - mirare si :D un ras cu toti dintii incremeniti. :)))
      A, si <3, care pe facebook se transforma in inimioara...

      Ștergere
    2. Să înțeleg că Dana, la propunerea mea de a te intrece in charismă,a dat drumul la
      „ un râs cu toți dinții încremeniți” (v mai sus , 4 feb.03:44 !) Nu ești prea dură, V&NELA?

      Ștergere
    3. Nuuu! Cu dintii incremeniti e doua puncte D - adica asa :D. Eu doar terminasem propozitia cu un ras serios, ca si acum. :))))

      Ștergere
    4. Greu mă mai prind! :D Cât mi-a mai trebuit să te prind ;) ( cu artificiul de marketing in care te lăfăiești :* Adică: îți faci treabă pe ăst articolaș, mândră de osanalele ridicate,:D, te înfoi în pene, curcănește:D , să-i tai macaroana de lider Danei :( și să-ți crească bursa :D. Și biata Dana, in adânca incălzire a nunții, :p, nu-ți da replica: pentru că: ba face niște traiste pentru banii ce-i va primi( numite romantic, „carduri :), ba verifică bucatele pentru meseni, cu șaorme (:O) din plicuri de 4 lei, ba cumpără și vinde rochii de mireasă :)) că după șaorme e la fel ca la sarcină :)-crește :))))
      Ce frumos ornat mi-a ieșit textul :)))))))

      Ștergere
    5. O macaroana taiata se transforma in mai multe macaroane. Fiind scurte, e posibil chiar sa reziste mai bine socurilor. :p Sa mai spuna cineva "biata Dana", cand tocmai eu ii asigur pozitia de lider! :)))
      Bag de seama ca iti era foame cand ai scris. Ori poate ca urmareai vreo editie Master Chef... :)))

      Ștergere
    6. De când mă știu, tot flămând mă știu!

      Ștergere